Thursday 18 February 2010

Winter Break yg lalu...

Fuhh, lega rasanye dpt kmbali ke Jordan... err u noe wut I mean. ~~~ :(

Aah, btw dis entry is not my Journal. Journal lengkap ada kat Acap Perez. Dia x kemaskini lagi. Cerita ini adalah tetang rasa, perasaan n my opinion about dis trip.

Since 27/1/2010 - 15/2/2010 I went for a trip. UK la temptnye. Untuk hbskan semester break aku. I spent almost JD1500 for everythin; transportation, food, shopping n admission fees + souvenir. Accommodation; luckly I spent no money since its free. Yeah, sbb sepanjang perjalanan trip ni aku hny menumpang umh member2, umh sedara member, airport n terminal bus.

From Jordan we traveled by bus to Istanbul, Turkiye across Syria. Then, from Istanbul kami terbang dgn EasyJet tros ke London, England. Mmg pnt tp kegairahan aku nk menjejak kaki ke UK merawat jiwa lesu ku... :)

I went as a group of 4. Me (Amad), Acad, Afiq n Acap. Cool kan, semua nama initial huruf A. hee :) kebetulan...

.:: Acad, Afiq, me, Acap::.

Almost 10 days we spent just in England, 1 whole day in Dublin, Ireland. Actually we planned to go to Cardiff, Wales ...unfortunately we bought a wrong ticket which can be used only in England. If we insist to do so we need spend some more money for d new ticket, makanye kami cancel trip ke Wales. Scotland lak, sgt la jauh n makan masa. Awal2 lagi dh decide x nk g Scotland.

"England mmg bajet bagus", aku sendiri x percaya yg aku benar2 merasakanya.

My reasons are:

1. Airport Gatchwick, London.
Kastam kat situ x friendly langsung. First he asked about my job n wut brings me to England, then I answered him politely I'm medical student n I am going to attend my Reunion Gathering. But, kastam tu cam sial bukan nk fokus pada aku. Dia dok cbok tgok passport aku yg dh nk hbs mukasurat. ( Majority sume students oversea suke travel luar negara, tu yg cpt penoh ) Besides dia dok cbok compare muka aku skang dgn gmbr dlm passport tuh. Pastu buat muka c&b@i.

Then he asked about my money, mmm ni lagi sial. Bley dia tny ko ada ckop duit x nk stay kat London ni? Aku pon mengeluarkan segumpal not GBP50 aku. Tambah lg dgn duit Euro aku. ~sambil buat muka berlagak n malas nak layan kastam tuh~ I said, " I am not sure if dis really enough for me to stay in London since dis is my 1st time"

2. X r bersih sgt London nih.
Bukan men lagi org Malaysia kite dok canang kate ngr omputih ni sgt bersih. Indah khabar dr rupa. Bagi aku sama taraf je dgn Malaysia. Besides kat Malaysia xde r ko nmpk chewing gum bersepah macam taik burung je atas pedestrian n jalan raya. Underground n train ko jgn citer r. Botol beer, kulit pisang n surat khabar..semak. Omputih ni bukan sume nye bagus, ada gak yg bajet bagus. Pengotor. Fakta menarik tabiat kencing merata Middle East turut dipraktikan oleh org di London. Selain org, maybe hanjng!!! lagi sial...

Tu je r..x baik kutuk byk2. Ckop sekadar renungan, kang kata x sedar diri plak...


To be frank it was just 1st half of dis journey is exciting. D rest is exhausting. Aku x dpt bayangkan dh berapa batu kaki aku ni berjalan sambil memikul beg yg berat. I feel sorry for my body, coz they were supposed to be rest during dis holiday...

My emotion, lg x stabil. Every now n then I need to move from house to house. Just met some old friends or made new friends then it was time to say goodbye. Sekali dua xpe lg...tp berkali-kali...it was hard for me. :( pernah satu ketika I said,"Malas r nk tros kan trip ni, aku nk blk London n have enough rest". Bayangkanlah, I went to Dublin, Oxford, Bristol, Birmingham, Liverpool, York, Leeds, Sheffield, Nottingham back to London in less then 10 days.


.::Dis pict explained why dat Mat Salleh in BULLRING luv my lips, isn't it obvious::.


Trip ber4 ni, mcm2 ragam. Kadang2 x sekepala. Banyak makan hati or shud I say toleransi :)

Pasal mkn, x susah sgt pon. Exception tok certain places. Restoran halal mmg susah nk cari. So, member pesan klu nk cr mkn look for d V symbol.. maksudnye suitable for vegetarian...seb bek r ada gak francais2 popular yg dijamin halal kt England ni... contoh; ShakeAway(milk shake), CrispyCreme(donut), Subway(tuna,vegepatty,vegedelight), M&S(cookies, keropok). To be sure, aku x pernh berlapar pon sepanjang trip ni...

Masa kt London, I saw many Malaysian. Terutamanye masa mkn kat Kantin Malaysian Hall. Ada students, workers n tourist. Macam x percaya sume buat mcm x knal, eww...lg x best ada yg mcm berlagak je. Klu lalu sebelah nk say Hi pon payah...menyampah aku.

Ntahla mungkin nmpk je macam Malaysia, tp mungkin Brunei, Indonesia, Philipines or Bangla kot....

At last my trip come to an end, n I'm glad I made it. I'm proud to say, " It doesn't matter how far u traveled, d best place 2 stay is ur home "...

.::ex-SMKAKL @ Melur ; Bella, me, Tiger, Thoriq, Acap, Acad, Aisyah::.
.:not in pict; Wani, Affan, Izdihar::.

2 yg bersuara:

mummy-mia said...

Eh, home tu Jordan ke? hehe...

ManJa said...

ha3..xde makne nye..
Malaysia ler..

© NeW DaY >>> NeW LiFe... - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart