Tuesday 17 March 2009

Sinar Hatiku...


Minggu lepas ManJa dan rakan2(bdak batch) telah meluangkan masa untuk menziarahi anak2 angkat kami di Markaz Anak2 Yatim (MAYA)yg berdekatan. Majlis anjuran kami sendiri ini tidak lain tidak bukan adalah tok beramah mesra dgn mereka anak2 angkat kami ini.

::seronok x terkata...riang sentiasa::




Idea untuk menyumbang kepada MAYA ini memang best sekali. Bila mana ManJa dgr, tros ManJa x sabar. Sebenarnya setiap bulan kami akan mendermakan sedikit wang tok MAYA ini. Tapi kami belom pernah bersua muka pon dgn anak2 ini.



::Paie n anak2nye::


Akhirnya takdir menemukan kami. Bagai berkeluarga rasanya bila dikelilingi anak2 ini. Saat mereka bersalam menyambut kami, makan bersama, melihat telatah mereka cukup menghiburkan hati.




::sore dia baca quran mmg best!!! nyanyi pon sedap::


Melihatkan pada riang air muka mereka, x siapa perasan ironinya mereka dlm kesedihan. Tanpa bapa atau ibu untuk mengadu. Tapi ManJa dh cuba untuk menghiburkan hati mereka namun ManJa percaya itu semua masih belum cukop.



::comel::



Harapan ManJa, semoga anak2 ManJa ini akan membesar dgn sempurna, jadi orang yg berguna pada bangsa dan agama. Buat rakan2 ManJa, semoga amalan kita ini diterima oleh Allah..ameen..

0 yg bersuara:

© NeW DaY >>> NeW LiFe... - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart