Saturday 22 August 2009

Ketika Cinta Bertasbih...

petikan dari Trailer filem Ketika Cinta Bertasbih:

Cinta adalah kekuatan
yang bisa mengubah duri jadi mawar
mengubah cuka jadi anggur
mengubah sedih jadi riang
mengubah amarah jadi ramah
mengubah musibah jadi muhibah

wah...nyata sekali filem ini best banget deh!!! laman rasminya di sini....

kali ni memang sengaja ManJa tampilkan post tentang filem mega dari negara Indonesia ini...jadi cakap pon ala2 indon gak ler...

mlm td kala gue kebosanan menunggu ngantok...jari ini pantas membuka laman web Jiwang Torrent...bukan apa, tp mau ngecek kalau2 sudah ada dvD Ripp tok Filem Ketika Cinta Bertasbih...gue kecewa...enggak ada2 lagi...waduh kebuntuan gue...




Bukan la gue jahat, kerna mau nontonin nya tanpa pergi ke bioskop, tapi kapan baru filem ini nyampai ke Malaysia...kala jari ini tercari-cari tentang filem ini terjumpa Manja pada satu poster (yg kt atas tu)...kata nye filem ini kan dipertontonkan di 8 buah negara sedunia...
Indonesia, Malaysia, Brunei, Singapura, Australia, Hong Kong, Taiwan dan Mesir...wah...gue udah enggak bisa sabar lagi...

Sementara aku masih lagi tergesa-gesa mencari-cari info mengenainya...gue kaget...belom pun sempat gue nontonin filem ini, sudah dijadualkan tarikh kluar filem Ketika Cinta Bertasbih 2... aaahh!!!

Ada gue membaca blog2 indonesia, kata mereka memang asalnya pon...ada 2 novel ketika cinta bertasbih...volume ke-2 nya adalah lantaran / siquel dr volume yg pertama...waduh...pasti filem ini hebat deh...


selain filemnya yg ManJa rasakan teramat la mantap (berdasarkan pengamatan ManJa pada komen2 pada blog indonesia)...OST tok filem ini juga bagus juga...

1. Ketika Cinta Bertasbih
nyanyian Melly Goelsow ft Amee

2. Menanti Cinta
nyanyian Krisdayanti

3. Ya Habibi
nyanyian Melly Goeslow

sedikit lagi petikan dr trailer filem ini:

Sekalipun cinta telah ku uraikan
Dan ku jelaskan panjang lebar,
Namun jika cinta ku datangi
Aku jadi malu pada keterangan ku sendiri...

Meskipun lidahku telah mampu menguraikan,
Namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang...

wah, gue mau nonton!!!

0 yg bersuara:

© NeW DaY >>> NeW LiFe... - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart