Saturday 21 November 2009

Film review...KCB.



Aku hbskan cuti hujung minggu kali ini dgn menonton filem2 dr Nusantara. Bukan apa tp mmg aku dh lama nantikan filem ni. Org Malaysia dh lama tgok, aku baru je nk wat sinopsis. Ahh, suke ati la...

Alaa, standard filem Nusantara ni, laku kat sesama kita je. Mana ada pernah menang mana2 anugerah, kan??? Pontianak Harum Sundal Malam n Sepet je r yg pernah, as far as I know la. Nak sampai Jordan nye wayang, bagai tunggu kucing mengaoum!!! New Moon yg best pon x kluar2 lg kat sini. sengal sgt....

Ketika Cinta Bertasbih (3ndama yusbah el-hubb)

Aku mmg tunggu dr sem lepas lg nk tgok, baru dpt la ni. N aku yakin org Malaysia pon x tngok lg. Coz lom kluar kt bioskop2 lg. Tp, kat JIWANG dh ada. ha3..sukenye...n aku tgok 3 kali citer ni tau...

Jalan cerita yg cuba digarap dlm filem ini teramat rumit tetapi senang diteka apa endingnya. Banyak sgt yg bercinta. Haaa..pe lgi...mesti r ada ramai yg akn merana...

Tp sayangnye, rasa mcm x smooth je jalan ceritanye. Byk lompong. Mungkin mahu dipendekkan durasinye kot. Entahla, sbb aku x baca pon buku nye.

Sedey x??? sedey gak r. terutama masa scene persandingan Tiara n Ustaz Zulkifli. Masa tu Fadil yg nanyi...lagu tu yg wa taku nk nanes. tmbh lg tgok Tiara nanes...uhukhuhu...mmg sedey.

p/s: Tiara ni suka Fadil, tp hubunagn meraka x pasti sbb Fadil x pernah nk confess padahal suka, menyampah aku. Tb2 Ustaz Zulkifli ni plak sibok la nk pinang Tiara. Fadil plak bongok, ada dia dok kata dia ni x bagus tok Tiara. sengal...

Pastu ada gak babak yg x patot nanes tp x pasal2 actor/actress ni nanes.. giler ke ko???

Contoh, masa Elyana nk bg Azzam french kiss, Azzam sound dia. Azzam cakap tu bkn hadiah tp musibah. pastu dia tros nanes giler2. Aku dlm hati kata padan muka ko...

pastu lak, masa Ayatul Husna cerita pasal abg dia Azzam kt Anna Altahfunnisa tb2 dia nanes. Tp background music xde time tu, so x terasa sedey nye. padahal OST dh mantap...bukan nk guna...kesal3. Aku rasa nk tergelak ada la time tu.

Paling aku kesal, lakonan dorang x menjadi r. X nmpk bersahaja. Byk part2 yg santai tp nmpk sengaja dibuat-buat ekspressi muka dan pergerakan yg kaku...padahal nk cari pelakon bukan main meletop lg. sampai buat audition satu Indon...




Nwy ....not bad...right now I'm looking 4 d sequel. Klu perasan kt poster ketika cinta bertasbih 2 (atas) Elyana dh bertudung!!! huhuhu...x sabar nk tunggu apa sambungan nya....





Ni tgh sibok2 cr gmbar, ada jmp la gmbr ni..tu yg nk share...so u guys dis is d real TRANSFOMER....versi ke-4!!! Apai take note k...kah3.

Lepas ni Papadom review menyusul..nantikan k....wajar kah dia menag byk anugerah padahal masa tuh filem ni blom lg ditayangkan??? nnt aku citer...


0 yg bersuara:

© NeW DaY >>> NeW LiFe... - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart